خوش آمدید
 
دبستان غیردولتی مکتب الجواد(ع) با اعتقاد بر این که "سالهای طلایی کودکی تکرار نمی شوند " اصول ذیل را جهت آموزش و پرورش بهینه کودکان ، سرلوحه کار خویش قرار داده است : 
 
1- توجه به تلفیق عمل و تئوری( بر اساس تئوری هوش های چندگانه) برای یادگیری عمیق تر و تفهیم بهتر مطالب
 
2- توجه ویژه به پرورش خلاقیت و علاقمندی به علم
3- توجه به پرورش هوش هیجانی و آموزش شیوه حل مسئله 
 
4- تقویت خودپنداره مثبت و عزت نفس دانش آموزان
 
5 - تقویت انگیزه های درونی 
 
    و ...
 
 
فرزندانتان را با آرامش به ما بسپارید
 
 
 
شماره های تماس :
44460739
 
44468050
 
 
 
   
 
بازی آنلاین
   
 
 
 
پسرهای گل متولد خرداد ماه 
 
 🌺
 
 
تولدتون مبارک 
 
 
🌸🌼
 
 
😊دلتون شاد و لبتون خندون 😊
 
 
 
🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉
 
   
 
درج مطلب
   
 
تعداد بازدیدکنندگان
امروز
دیروز
ماه جاری
امسال
مجموع
   
 
 

درج مطلب

 
 
 
 
 
 
 
 
 

بزرگداشت مقام شامخ معلم

 
 
 

نقش نظارتی والدین بر بازی های رایانه ای

 
با توجه به رایج بودن بازی های رایانه ای بین کودکان و نوجوانان، جدی گرفتن نکات ذیل کمک شایانی به حفظ امنیت جسمی و روانی کودکان می نماید : 
 
1- قبل از خرید و نصب بازی حتما در مورد محتوای آن تحقیق کنید و به سطح بندی بازی ها برای گروه های مختلف سنی توجه نمایید.
 
2- در جستجوی بازی هایی باشید که مستلزم سر و کار پیدا کردن بازیکن با راهبردها باشد و تصمیم گیری را در فضایی از بازی انجام دهد که پیچیده تر از ضربه زدن ، دوین یا پریدن باشد.
 
3- بازیهایی را انتخاب کنید که بیش از یک بازیکن در آن باشد (برای تقویت بازی های گروهی)
 
4- قبل از بازی یک محدودیت زمانی مشخص را به کودک اطلاع دهید (بهتر است بر سر زمان بازی به توافق برسید).
 
5- درباری محتوای بازی با فرزندتان گفتگو کنید.
 
6- دستگاه بازی را در اتاق نشیمن یا مکانی که همگان از آن استفاده می کنند قرار دهید.
 
7- کودکان و نوجوانان در هنگام بازی های رایانه ای  باید به طور مستقیم و غیرمستقیم مورد نظارت ، کنترل و هدایت قرار گیرند.
 
8 قبل از بازی کردن یک بازی ، توسط فرزندتان خلاصه ای از داستان یا دفتر آن را بخوانید و در صورت امکان بازی کنید.
 
 
 

                                      فواید مطالعه کتاب 

 
 
روزنامه فرانسوی فیگارو معتقد است کتابخوانی فایده های زیر را دارد : 
 
1- مطالعه یک فرآیند فعال ذهنی است.
 
2- مطالعه تمرکز را افزایش می دهد.
 
3- مطالعه باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود.
 
4- مطالعه انضباط فردی را افزایش می دهد.
 
5- مطالعه خلاقیت را افزایش می دهد.
 
6- مطالعه این امکان را به شما می دهد تا در رابطه با موضوعی صحبت کنید.
 
7- مطالعه کتاب سرگرمی ارزانی است.
 
 
 

   اهدای مدال ها و جام قهرمانی مسابقات ویژه روز دانش آموز

 
 

                           شادیهای روز دانش آموز

 
 

                       انتخابات شورای دانش آموزی

 
 

اردوی صبحانه سالم در حیاط مدرسه ... 

 
 

🍀🏵🌳🍀🏵🌳🍀🏵🌳
طلوع آفتاب اولین روز مهر  که آغاز سفری دوباره در مسیر دانستن و فهمیدن است را خدمت اولیاء محترم و دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماییم .
مدیریت دبستان مکتب الجواد(ع)
🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻
 
 
 

جشن شکوفه ها 

 
 

#رشد کودکان ۱۱-۶ساله
#خودپنداره
رشد شناختی بر تعبیر ساختار خود تأثیر می گذارد، کودکان در این سن می توانند خود را بر حسب صفات روان شناختی توصیف کنند، خصوصیات خود را با خصوصیات همسالان خود مقایسه کنند و در مورد علت های نقاط ضعف و قوت خود تامل کنند.
تغییر محتوای خودپنداره، حاصل توانایی های شناختی و بازخورد از دیگران (همسالان، والدین و معلمانش) است. کودکان دبستانی بهتر می توانند پیام های دیگران را درک کرده و این پیام ها را در توصیف کردن خودشان وارد کنند. هنگامی که کودکان انتظارات دیگران را درونی می کنند، خود آرمانی را تشکیل می دهند که برای ارزیابی خود واقعی از آن استفاده می کنند. اختلاف زیاد بین این دو می توانند عزت نفس را تضعیف کند و به غمگینی، نا امیدی و....منجر شود.
ادامه دارد....
 
 

چند توصیه حاج میرزا اسماعیل دولابی برای یک زندگی موفق :
 
گذشته که گذشته است و نیست ، آینده هم که نیامده و نیست . غصه ها مال گذشته و آینده است ، حالا که گذشته و آینده نیست  ، پس چه غصه ای ؟ 
تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد نه قصه ...
 
 
 
تا می گویم شما آدم خوبی هستید ، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید . خدا هم همین طور است تا به خدا می گویید خدایا تو غفاری ، تو ستاری ، تو رحمانی ، خدا می فرماید خودت غفاری ، خودت ستاری ، خودت رحمانی و کار محبت همین است...
 
 
 

 
#رشد کودکان ۶ تا ۱۱ ساله                                                       (7)                  

#رشد اجتماعی و شخصیتی در اواسط کودکی
 
شبکه روابط اجتماعی کودکان در اواسط کودکی تا حد زیادی گسترش و تعداد دوستان و اهمیت آنها افزایش می یابد.
کودکان در این مقطع سنی از منابع زیادی بازخورد می گیرند و نسبت به توانایی ها و نقاط قوت و ضعف خویش درکی پیدا می کنند. در عین حال که رابطه آنها با پدر و مادرشان با ظرافت خاصی به سوی استقلال بیشتر پیش می رود، خانواده کماکان تاثیر نیرومندی دارد.
بر طبق نظریه اریکسون تعارض روانشناختی این دوره ، سخت کوشی در برابر احساس حقارت ، است . 
اگر کودکان احساس کنند که کار و تلاششان ارزشمند است و در مهارت ها و تکالیف مفید احساس شایستگی کنند و در این مقطع موفق باشند ، تعارض این دوره را به خوبی پشت سر گذاشته و به قول اریکسون سخت کوش می شوند.
کودکان سخت کوش از یادگیری چیزهای جدید و آزمودن عقاید نو لذت میبرند ولی اگر این تعارض به خوبی پشت سر گذاشته نشود، احساس حقارت خواهند کرد، یعنی احساس می کنند بی کفایت هستند و از همسالان خود کم آورده اند.
آنها در این مرحله مقایسه را جدی می گیرند و اگر پدر و مادرها کودکان را با خواهر و برادرشان و ... مقایسه کنند ، ممکن است دست از تلاش بردارند.
بنابراین یکی از وظایف نسبتا دشوار والدین بها دادن به ارزشها و قابلیت های تک تک بچه هاست.

ا
دامه دارد ....
 
 

 
 
 
 جسور باش ؛ 
 
 
 
مانند آن دانه گیاهی که می کوشد تا با شکافتن پوسته اش
 
 
 
                                     خود را به درون ماجرای زندگی پرتاب کند ...
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
#رشد کودکان ۱۱-۶ساله                                         (6)
 
 
* پردازش اطلاعات
 
افزایش در سرعت و توانایی پردازش اطلاعات:
 مدت زمان لازم برای پردازش کردن اطلاعات در انواع تکالیف شناختی به سرعت کاهش می یابد که تا حدود زیادی ناشی از افزایش میلین سازی دستگاه های مختلف مغز در دوران کودکی و نوجوانی است.
افزایش بازداری:  منظور از بازداری توانایی کنترل محرک های منحرف کننده درونی و بیرونی می باشد که از نوباوگی به بعد افزایش می یابد. هنگامی که قطعات پیشانی قشر مخ بیشتر رشد می کنند، پیشرفت های دیگری نیز در این زمینه در اواسط کودکی روی می دهند.
توجه:حواس کودکان پیش دبستانی خیلی راحت پرت می شود. اما با گذشت سن توانایی توجه کودکان افزایش می یابد و می توانند با سرعت بیشتری از تکلیفی به تکلیف دیگر بروند.
حافظه: حافظه و فراحافظه(آگاهی فرد از فرآیند حافظه) کودکان نیز با افزایش سن آنها بهتر می شود.
 
ادامه دارد....
 
 
✍پیش دبستان و دبستان پسرانه غیردولتی مکتب الجواد(ع)
 
 

# رشد شناختی کودکان ۱۱-۶ ساله                                                      (5)
همانطور که گفته شد،کودکان در مرحله عملیات عینی اطلاعاتی را می فهمند که مبتنی بر امور عینی و تصویری باشند. آنها می توانند روی اشیا عملیات انجام بدهند ولی نمی توانند به انتزاعیات بپردازند. مثلا نمی توانند معانی ضرب المثل ها را درک کنند چون ما به ازای مشهود و قابل دیدن ندارند. در ادامه خصوصیات این مرحله به اختصار توضیح داده خواهد شد.
۱-نگهداری: در این مرحله کودک می فهمد که اشیا با وجود تغییرات ظاهری همان چیزی که هستند باقی می مانند. مثلا یک گلوله گل می تواند تغییر شکل یابد ولی کماکان همان مقدار گل را داشته باشد.
۲- طبقه بندی: دانش آموزان می توانند اشیا و... را طبقه‌بندی کنند.
۳-معکوس کردن عملیات: دانش آموزان می توانند فرآیندی را از ابتدا تا انتها و از انتها تا ابتدا پیگیری کنند. مثلا اگر معلم یک گلوله گلی را لوله کند و به شکل کرم درآورد،  کودک می تواند دوباره آن را به شکل گلوله گلی درآورد.
📣یادآوری می گردد که این مهارتها به تدریج و در عرض چند سال پدید می آیند.
ادامه دارد....
 
 
 

**  امپاتی (empathy) چیست؟
 
 "امپاتی" به معنی خود را به جای دیگران قرار دادن است. مادری کودکش را به گردش می برد. او خیلی خوشحال است اما کودک زار زار گریه می کند. 
مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمی فهمد اما وقتی خود را جای کودک می گذارد و از دید کودک به جهان می نگرد، تازه متوجه می شود کودک فقط پاهای آدمها را می بیند، و در این شلوغی چیز دیگری نمی بیند. از این پایین دنیا خیلی خسته کننده است. 
✨هرچه توانایی امپاتی در شما افزایش پیدا کند، ارتباطهای صمیمانه تری با دیگران خواهید داشت.و در ازای آن درک شما برای شناخت پرسوناژهای مختلف و تفاهم در کارهای تیمی، هنری، بالا میرود.
اگر پدر و یا مادر هستید خودتان را جای فرزندتان بگذارید ، آیا چنین والدینی را دوست دارید؟ خودتان را جای همسر، معلم، شاگرد، فروشنده، خریدار و یا دوستتان بگذارید.
✨"توانایی امپاتی را تمرین کنید و در خود افزایش دهید."
 
 

""  راه های برقراری ارتباط با مدرسه    ""
 
تلفن : 

           44460739 - 46018308-44468050  
 
تلفن روابط عمومی : 

                                                 ۰۹۲۲۷۸۱۰۲۳۲
 
کانال روابط عمومی : 
 
                                      Ravabetomomi1397@
 
 
کانال تلگرامی دبستان :
 
 
                                            maktabaljavad1@
 
اینستاگرام :
 
 
                                                maktabaljavad
 
سایت دبستان :
 
                                  www.pri.mj_madreseh.ir
 
 
 

دبستان غیردولتی مکتب الجواد(ع)
 
 
 
** با نگاهی نو به آموزش  **
 
 
 
در ایام تابستان همه روزه (به غیر از پنجشنبه ها)  از ساعت 8 صبح الی 13/30 پاسخگوی مراجعین محترم میباشد.
 
 
 
 

 
      * آدم های منفی 
 
   به پیچ و خم جاده می اندیشند ؛ 
 
                          * آدم های مثبت 
 
              به زیبایی های آن ...
 
                               * هر دو به مقصد می رسند ؛ 
 
                                            اما یکی با حسرت 
 
                                                      و دیگری با لذت ...
 
 
 

 
 

 
#رشد شناختی ۱۱_۶سالگی                              (4)
 
 
وقتی کودکان در حدود ۶ سالگی وارد دبستان می شوند، مرحله پیش عملیاتی در شرف اتمام است و آنها آماده ورود به مرحله عملیات عینی می گردند. گذر از مرحله پیش عملیاتی به مرحله عملیات عینی، تدریجی بوده، مهارتها به تدریج و ظرف چند سال پدید می آیند.
کودکان در این مرحله امور انتزاعی را درک نمی کنند و اگر مسئله ای که در آن فرضیاتی وجود دارد برایشان مطرح گردد، از حل آن باز می مانند ولی اگر همان مسئله برای آنان با تعابیر عینی و واقعی تشریح شود، قادر به حل آن خواهند بود.
مثلا کودکان در حل مسئله ای که این گونه طرح گرددخط کش «الف» از خط کش«ب» و خط کش «ب» از خط کش «ج» بلند تر است، کدام خط کش از همه بلند تر می باشد؟ مشکل خواهند داشت درحالیکه اگر چند عدد خط کش با طول متفاوت به کودک نشان داده شده، مشابه پرسش بالا، پرسیده شود، او به راحتی پاسخ سوال را پیدا خواهد کرد.
یکی از دلایل تاکید بر تلفیق فعالیت های عملی جذاب با مفاهیم نظری مطرح شده در کتاب های درسی، این نکته مهم می باشد.

ادامه دارد....
 
 
 

 
چرا خداوند اجابت دعای مومن را به تاخیر می اندازد؟
 
امام رضا علیه السلام فرمودند : 
 
 
خداوند اجابت دعای مومن را به شوق (شنیدن) دعایش به تاخیر می اندازد و
 
 
می گوید :   " صدایی است که دوست دارم آن را بشنوم" .
 
 
 
                                                    فقه الرضا علیه السلام ، ص 345
 
 
 
 

برگزاری جلسه شورای آموزگاران 

 
 

 
 
 
 

 

# رشد جسمانی 6 11 سالگی                              (3)

# رشد حرکتی ظریف

رشد حرکتی ظریف نیز در سالهای دبستانی بهبود می یابد. اغلب کودکان در 6 سالگی می توانند اعداد و حروف را به صورت واضح بنویسند با این حال اندازه حروف آن ها بزرگ است چون به جای مچ و انگشتان از کل دست خود استفاده می کنند.

برای تقویت عضلات ظریف انگشتان و مچ دست فعالیت هایی از قبیل خمیربازی ، بازی با گل سفالگری ، مچاله کردن کاغذ روزنامه و توپ درست کردن با آن ، برش کاغذ باطله با دست به صورت نواری ، ورزش های مچ دست و ... پیشنهاد می گردد.

نقاشی کودکان در اواسط کودکی بهبود قابل ملاحظه ای می یابد.کودکان در پایان پیش دبستانی معمولا می توانند تعدادی از شکل های دو بعدی را به دقت کپی کنند.بعضی از نشانه های عمق مثل کوچک نشان دادن اشیاء دور از اشیاء نزدیک نیز پدیدار می شوند.

حدود 9 تا 10 سالگی بعد سوم نیز در نقاشی های آن ها مشاهده می گردد.

ادامه دارد ...

 
 

 
 

# رشد جسمانی 6 11 سالگی                               (2)

# رشد حرکتی

بزرگتر شدن بدن و نیروی عضلانی به بهبود هماهنگی حرکتی در اواسط کودکی کمک می کنند ، علاوه بر این پختگی بیشتر شناختی و اجتماعی و پردازش اطلاعات کارآمدتر، نقش مهمی در بهبود عملکرد حرکتی دارند. همزمان با بزرگتر شدن کودک ، زمان واکنش کوتاه تر می گردد به طوری که کودکان 11 ساله دو برابر سریع تر از کودکان5 ساله واکنش نشان می دهند.

بدن کودکان با افزایش سن آنها ، منعطف تر ، نیرومندتر و چالاک تر شده ، تعادل آنها نیز بهبود می یابد، این موارد در بازی هایی مانند طناب زدن ، دویدن ، لی لی کردن ، جست زدن ، فوتبال و تغییر جهت سریع در ورزش های جمعی مشهود است. این تحولات در نتیجه رسش و تمرین حاصل می گردند.

پیشرفت کودکان در درک نقطه نظر و نقش های دیگران در یک بازی ، امکان انتقال به بازی های سازمان یافته و قانونمند را فراهم می کند ، این تجربیات به نوبه خود مقدار زیادی به رشد هیجانی و اجتماعی کودک کمک می کنند.

ادامه دارد...

 
 

رشد جسمانی 11  6 سالگی                                     (1)

رشد بدن

یک کودک 6 ساله به طور متوسط 20 کیلوگرم وزن و حدود 110 سانتی متر قدر دارد و هر ساله تقریبا 5 تا 8 سانتی متر به قد و 5/2 کیلوگرم به وزنش اضافه می شود.جهش رشد نوجوانی در دخترها 2 سال زودتر از پسرها روی می دهد.چئن قسمت تحتانی بدن سریع تر رشد می کند، پاها از اوایل کودکی بلندتر هستند و شلوار کودکان سریع تر از ژاکت آنها ، کوچک می شود.

پسرها نسبت به دخترها چربی کمتر و عضله بیشتری دارند.

بین سن 6 تا 12 سالگی ، دندان های شیری جای خود را به دندان های دائمی می دهند ، برای مدتی دندانهای دائمی بزر به نظر می آیند ولی به تدریج به دنبال رشد استخوان ها ، صورت کشیده تر و دهان عریض تر شده و با دندان های تازه درآمده ، متناسب می گردد.

ادامه دارد ...

 
 

 هوش

 

هوش :

هوش در لغت به معنی عقل ، خرد، فهم وشعور ،زرنگی و زیرکی آمده است.

هوش مجموعه استعداد های که موجب یادگیری ،شناخت ،یاد آوری اطلاعات در فرد شده و توانایی حل مسئله و سازگاری فرد را با محیط فراهم می نماید.

بعضی از روانشناسان ترجیح می دهند به جای هوش ((توانایی ذهنی  ((ability- mentalرا به کاربرند یعنی اگر فردی بتواند کار و مسئولیت خود را به نحو مطلوب انجام دهد .و توانایی حل مسائل خودش را داشته باشدمی گویند: او دارای هوش بالاتر است .

انواع هوش : نظریه گاردنر دربار هوش چندگانه دیدگا ه سنتی هوش و توانایی های ذهنی را در زمینه تعلیم و تربیت و علوم شناختی دگرگون ساخته و برنامه های آموزشی را تحت تاثیر قرارداده است.

تعریف گاردنر از هوش : توانایی انسان برای حل مسئله یا انجام کارهایی است که در یک یا چند فرهنگ معین ارزشمند به حساب می آید.

انواع هوش در نظریه او عبارت است از :

1) هوش زبانی : افراد دارای این هوش توانمندی هایی چون صحبت کردن ،بیان کردن،آموزش دادن ،ترجمه کردن ،تدریس ،سخنرانی ،بحثو گفت و گو گکردن را دارا می باشند .

2) هوش منطقی ریاضی : افراد دارای این هوش توانمندی هایی چون محاسبه کردن ،تحقیق اقتصادی ،حسابداری،آمار گیری ،محاسبه مالیلتی ،حسابرسی،استدلال کردن ،تجزیه و تحلیل کردن ،روشمند بودن ،طبقه بندی و مرتب کردن را دارا می باشند .

3)هوش تجسمی فضایی : افراد دارای این هوش توانمندی هایی چون نقاشی ،تجسم کردن ،اندیشیدن در تصویر ،طراحی،تصویر سازی،اختراع ،رنگ کردن ،رسم کردن ،نقشه کشی ،عکاسی و فیلم سازی را دارا می باشند .

4) هوش موسیقیایی : : افراد توانمند در این هوش می توانند توانمند ی هایی از قبیل : نواختن یک ساز ،آواز خواندن ،رهبری ارکستر ،آهنگ سازی ،آوا نویسی ،تنظیم آهنگ ، گوش دادن ،کوک کردن ساز را دارا می باشند .

5) هوش جسمی حرکتی : اغراد دارای این هوش توانمندی هایی چون ،دسته بندی کردن ،متعادل کردن ،بلند کردن ،حمل کردن ،مرمت کردن ،توزیع و تولید ،تعمیر و نصب و به کار انداختن ،با زبان اشارع فهماندن ،تقلید کردن،سفر کردن را دارا می باشند.

6) هوش میان فردی( اجتماعی) : افراد دارای این هوش توانمندی های چون ، مهمانداری کردن ،ارتباط داشتن،همدلی کردن ،تجارت ،تدریس،مربی گری ،مشاوره و راهنمایی ،تشویق و تبلیغ کردن ،هماهنگ کردن ،وساطت کردن ،همکاری و مصاحبه کردن دارا می باشند.

7) هوش درون فردی :افراد دارای این هوش توانمندی های چوت ،تصمیم گیری ،به تنهایی کاری را انجام دادن ،،خود را شناساندن ،آشنا شدن ،برنامه ریزی کردن ،سازماندهی ،تشخیص موقعیت ،خود شناسی و تحلیل خود را دارا می باشند .

هاوارد گاردنر در سال 1999 دونوع دیگر هوش را مطرح کرده است :

الف : هوش طبیعت گرایی : سبب می شود که شخص بتواند پدیده های طبیعت را بشناسد ،آن ها را طبقه بندی کند ،کنجکاوی خود رادرباره پدیده های طبیعی با مشاهده طبیعت و آزمایش ارضاء کند و به درک روابط پدیده های طبیعی دست یابد.

ب) هوش هستی گرایی : شامل حساسیت و استعداد  برای درگیر شدن با پرسش های عمیق درباره هستی انسان مانند معنای زندگی ،مفهوم مرگ و زندگی و پدیدایی انسان در عرصه حیات و چرایی ((هستی)) می باشد.

ادامه داد........

 
 

هوش( قسمت دوم) 

 

مشاغل مرتبط با هوش:

برای اینکه فرزندان در آینده ا زشغل خود احساس رضایت و موفقیت بیشتری داشته باشند لازم است زمینه تحصیل و کسب مشاغل را مطابق با هوش ،استعداد و علاقه آن ها فراهم نماییم.

زمینه تحصیل و کسب مشاغل را مطابق با هوش ،استعداد  و علاقه آن ها فراهم نماییم.

در هوش زبانی ، مشاغلی همچون ،مشاوره حقوقی ،وکالت ،نویسندگی و گویندگی ،ویراستار ،دبیر زبان ،مترجم ،ناشر ،کتابدار ،مسئول بایگانی ،متصدی گری و..... اولویت دارد .

در هوش منطقی ریاضی ؛ مشاغلی همچون ،حسابرس،مامور خرید ،بیمه گزار ،ریاضی دان ،دانشمند ،آمار گیر کارشناس سیستم رایانه ،اقتصاد دان ،معلم دروس علمی ،کارشناس فنی ،و ..... اولویت دارد.

در هوش تجسمی فضایی  ؛ مشاغلی همچون ،مهندس نقشه بردار ، معمار ، نقشه کش ،خلبان ،مجسمه ساز ،عکاس ،مخترع ، هنرمند گرافیک ،دکوراتور داخلی و.......اولویت دارد.

در هوش موسیقیایی ، مشاغلی همچون ،نوازنده آلات موسیقی ،موسیقیدان ، سازنده آلات موسیقی ،موسیقی شناسی ،آهنگ ساز ،مهندس استدیو،گروه کر ،رهبر ارکستر،خواننده و.....اولویت دارد.

در هوش جسمی حرکتی ؛ مشاغلی همچون ،نجار ،بازیگر ، کشاورز،جراح ،جواهر ساز ، کارگر کارخانه ، مکانیک ،ورزشکار حرفه ای ،صنعتگر و ..... اولویت دارد.

در هوش میان فردی  ؛ مشاغلی همچون ،مدیر کارخانه و اداره ، مدیر مدرسه ، سرپرست ،کارمند اداری ،جامعه شناس ،داور ،مردم شناس ،مشاور ،پرستار ،مسئول آژانس ،مسافربری،مدیر روابط عمومی ،فروشنده و....اولویت دارد.

در هوش میان فردی : مشاغلی همچون ، روانشناس،دبیر روانشناسی ،روحانی ،درمانگر،برنامه ریز،کار آفرین،مشاور و.....اولویت دارد.

نکات قبلا توجه :

1)توانمندی و استعداد افراد با هم متفاوت است.

2)هرکس می تواند تعدادی از توانمندی های هوشی (هفت گانه ) را باهم داشته باشد .

3)انتظار از هر کسی بایستی به میزان توانمندی های هوشی او باشد.

4)جهت شناسایی استعداد و توانایی به متخصصین روانشناس و مشاور هم می توان مراجعه کرد.

5) شرایط و محیط مناسب ،شکوفایی و تقوییت هر چه بیشتر هوش و استعداد فرزندان را فراهم می نماید.

6) هر گونه کمبود مواد غذایی  یااختلال غدد که ممکن است در هوش و استعداد ،اثر سوء داشته باشد را بایستی کشف و درمان کرد.

7) آرامش ،شادی ،و نشاط وشادابی زمینه شکوفایی هوش و استعداد را فراهم می آورد.

8)اگر افراد تلاش کنند تا پاسخ سوال هایشان را خودشان کشف کنند به تقویت توانایی و هوش آن ها کمکی بزرگی شده است.

9) فرآیند هوشی افراد عموما تحت تاثیر سطح فرهنگ و اطلاعات جامعه ای است که در آن زندگی می کند.

10) با احترام قائل شدن به پرسش و ایده های دیگران حتی اگر درد مورد تایید ما هم نباشد به شکوفایی هوش و استعداد آن ها کمک بزرگی نموده ایم.

راه های تقویت هوش در فرزندان  :

1) آن ها را به مطالعه بیشتر تشویق کنیم و در مورد موضوع مطالعه شده با آن ها صحبت کنیم.

2) بعضی مواقع صدای آن ها را ضبط کنیم تا مجددا گوش کنند.

3) آن ها را به دیدن تصاویر و مناظر زیبای اطراف و سپردن آن ها به ذهن تشویق نماییم.

4) با کمک فرزندان گاهی دکور فضای داخلی منزل را تغییر داده و در زیبا سازی محیط بکوشیم.

5) آن ها را تشویق کنیم تا در برنامه ها و پروژه های خود از تصاویر و عکس هم استفاده کنند .

6) گاهی مواقع زمینه گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و صداهای در طبیعت( پرندگان ، آبشار ،رودخانه....) را برای آنها فراهم آوریم.

7) گاهی موسیقی و آواهای مورد علاقه خود را زمزمه کنند.

8)آن ها را به ورزش و نرمش های منظم تشویق نماییم.

9) زمینه فعالیت های بدنی آن ها را فراهم نماییم مانند جا به جا کردن وسایل ،باغبانی کردن

10) حل مسائل ساده ریاضی  را در ذهن ،از آن ها بخواهیم.

11) زمینه بازدید از مراکز و مکان های دیدنی مانند موزه ها ومراکز علمی و صنعتی راربرای آن ها فراهم نماییم.

12) توجه به صحبت های طرف مقابل و اطرافیان رادر آن ها تقویت نماییم.

13) آن ها را به فعالیتهای گروهی تشویق نماییم .

14) آن هارا به تهیه اهداف کوتا ه مدت ،میان مدت ، وبلند مدت برای خودشان آشنا کنیم.

15) تفکر به خود و بررسی نقاط ضعف و قوت خود  را به آن ها آموزش دهیم .

16) محیط اطراف او را با اشیا و تصاویر زیاد شلوغ نکینم زیرا غنی کردن بیش از حد محیط آن ها را بی تفاوت می کند.

17) آن ها را تشویق کنیم که خاطرات و ایده های خود را در دفتر چه خاطرات خود یادداشا نمایند.

18) زمینه بازی های فکری  وپازل را باتوجه به سن آن ها فراهم نماییم.

19) آن ها ار تشویق نماییم برای گردش د رطبیعت مهارت جهت یابی با قطب نما را فرا گیرند
 
 

جشن روز معلم با هنرنمایی پسرهای گل و هنرمند

 
 

نتایج فینال مسابقات فوتبال جام هفته معلم

 
 
 
 
 

اهدای کاپ قهرمانی به قهرمانان کلاس های ششم و سوم

 
 
 

صبحانه سالم

 
 
 

برای ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

 
 

جشن نیکو کاری با حضور والدین 

 
 
 

نمایشگاه اسفند ماه  دست سازه های  دانش آموزان

 
 
 

 دبستان مکتب الجواد (ع) در نمایشگاه بین المللی 

 
 

فعالیت های پیش دبستانی : آشنایی با منظومه شمسی : آسمان زیبا

 
 

آشنایی با جغرافیای ایران

 
 

صبحانه سالم  پدر و پسری

 
 
 

کلاس کامپیوتر و آموزش پاور پوینت و پینت

 
 
 

آشنایی با استخوان ، مفصل،ماهیچه ها در محیط آزمایشگاه👇👇👇👇👇

 
 
 

تصاویر مربوط به شب یلدا و درس قرینه ریاضی

 
 
 

اردوی تفریحی سرزمین عجایب ... امروز یکشنبه ۹۷/۱۰/۲ 

 
 

برشور مدرسه

 
 
 

آشپزی آذر ماه 👨‍🍳👨‍🍳👨‍🍳آشنایی با غذاهای سنتی ایران مربوط به درس فارسی (پخت کشک و بادمجان) غذای سنتی کرمان و کاشان🙂🙂

 
 
 

فرزندتان را با  آرامش به ما بسپارید.....

تیزر تبلیغاتی دبستان مکتب الجواد (ع)
 
 
 

تصویرگردان

 
 

نمایشگاه

 
 

انجام مانور زلزله و عکس العمل به موقع دانش آموزان

 
 
 

چهار دهمین نشست کلاسی با دوستان همکلاسی ،با موضوع پیداکردن راه کارهایی برای رسیدن به رفتارهای مناسب در کلاس و مدرسه  ☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️

 
 
 

درس ریاضی فصل سوم (ضرب وتقسیم)ابتدامروری بر جدول ارزش مکانی عددنویسی و گسترده نویسی

 
 
 

انجام وارنیش فلوراید برای دانش آموزان 

 
 

جشن آغاز سال تحصیلی شکوفه ها

 
 

اموزش عینی در تشخیص مفهوم تعداد دسته و تعداد درون هر دسته.

 
 
 

درس ریاضی ➗✖️➕➖ تمرین عملی مبحث تقارن ،کار روی صفحه شطرنجی و ایجاد طرح دلخواه خود دانش آموز با رعایت قرینه سازی اشکال

 
 
 
 

تتصاویر مربوط به تلفیق آموزش آشپزی با ریاضی جهت آموزش تقسیم کسرهاواجتماعی (محصولات کشاورزی)  وعلو م (استفاده از سوخت فسیلی)صاویر 

 
 

📚📙📖📘📕📗📒📚📙📘📖برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گردان

 
 

تلفیق فارسی با هنر ساخت کاردستی با نشانه ی ززنبور زنگوله زمان زرافه هزارپا👆👆👆

 
 
 

درس فارسی ،نمایش عملی، مدرسه خرگوش ها 🐇🐇🥕🥕 با استفاده از ماسک های مربوط به شخصیت های داستان که توسط دانش آموزان ،درست شده بود.🌹🌷

 
 

شعر خوانی گروهی شعر ستاره 🌟🌟🌟🌟 با انجام حرکات و رعایت آداب شعر خوانی و ریتم

 
 
 
 
 

☀️علوم: درست کردن کلاژ برای آشنایی با قسمت های مختلف گیاه و آنچه برای رشد آن ضروری است.کاشت دانه های لوبیا و تزئین گلدان ها توسط دانش آموزان

 
 

درس فارسی 📒📕نمایش درس کوشا و نوشا ،با استفاده از ماسک های دست ساز دانش آموزان 🏵🏵

 
 
 

آشپزی در مدرسه مربوط به درس اجتماعیآشنایی با غذاهای سنتی شهرها و روستاهای کشورمان ایران پخت غذای چخرتمه غذای سنتی استان گیلان

 
 

فعالیت عملی درس علوم که درباره  مفهوم  تبدیل حالتهای مواد به یکدیگر است.حالت تبخیر،ذوب،میعان و انجماد

 
 

درس قرآن 🌻🌻 تصویر گری پیام قرآنی ،والله یحب المحسنین،🌿🌿 توسط دانش آموزان

 
 

🌈نجاری: آشنایی با ابزارهای نجاری، برش چوب با اره

 
 
 

💉💊🌡💊💉💊🌡کلاس کمک های اولیهحالا یاد گرفتم چطوری به دوستم کمک کنم وقتی چیزی ناگهانی توگلوش گیرکردوحالا احساس خفگی میکنه

 
 
 

فعالیتهای کلاس هنر پایه چهارم 

 
 
 

🌸تلفیق ریاضی و دست ورزی:ساخت اشکال هندسی با خمیر و چوب و نوشتن اعداد با خمیر

 
 
 

تهیه کاردستی  برای شب یلدا و اموزش دایره و تقارن

 
 
 

تمرین جمع نظام دار با استفاده از چینه و تلفیق هنر با فارسی و علوم (ساخت ماکت شهر)